Praga bez tajemnic

Praga nie bez powodu uważana jest za jedną z najpiękniejszych  stolic europejskich. Przekonaliśmy się o tym na szkolnej wycieczce, którą odbyliśmy w dniach od 15 do 17 maja 2019 roku.

Po siedmiu godzinach dotarliśmy do celu. Zaczęliśmy od zwiedzania Placu Wacława- Vaclavske Namesti znajdującego się u stóp gmachu Muzeum Narodowego. Tuż pod nim znajduje się rzeźba świętego Wacława. Przy okazji natrafiliśmy na grupę śpiewaków, co podkreśliło niesamowity klimat tego miasta.

Następnie poszliśmy zwiedzać Stare Miasto, które jest jednym z najważniejszych miejsc w Pradze. Istnieje od przełomu XII/XIII wieku. Zobaczyliśmy  słynny zegar ,,Orloy”, który jest najbardziej znanym i najstarszym zegarem astronomicznym w Czechach. Byliśmy świadkami przedstawienia, które uruchamia się na zegarze co godzinę. Poza położeniem planet i kalendarzem, pokazywały się figurki- dwanaście apostołów i wyobrażenia największych lęków dawnych mieszkańców Pragi.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania dzielnicy Pragi- Mała Strana, położonej na zboczach wzgórza  zamkowego. Widzieliśmy piękny zamek na Hradczanach oraz zwiedzaliśmy katedrę świętego Witta, w której przechowywane są regalia królów czeskich.

Po pewnym czasie udaliśmy się na most Karola. W 1683 roku ustawiono na moście pierwszą rzeźbę przedstawiająca świętego Jana Nepomucena. Dotknięcie płaskorzeźby pod figurą podobno przynosi szczęście.

Na koniec wybraliśmy się do dzielnicy żydowskiej, gdzie znajduje się najstarsza w Europie  i znakomicie zachowana  staronowa synagoga.

Ostatniego dnia pojechaliśmy do Skalnego Miasta w Adrspach- jest to fantastyczny kamienny  labirynt wyrzeźbiony siłami natury i będący fragmentem Gór Stołowych w Czechach. Na trasie najbardziej charakterystycznym miejscem jest Brama Gotycka, ma niesamowity i tajemniczy klimat. Zabawną  atrakcją jest rejs łódką, krótkie anegdoty i historie opowiadane przez -,,kapitana” potrafią rozbawić turystów do łez.

I tak nasza podróż dobiegła końca. Wycieczka była udana i na pewno o niej nie zapomnimy.